Yoga Maasland-Home

Welkom bij Yoga Maasland

Een gezonde geest in een gezond lichaam, wie wil dat nou niet?
Balans tussen lichaam en geest.
Jezelf beter leren kennen, lichamelijk en geestelijk kan je bereiken door yoga.

Met die gedachte in het achterhoofd verzorgt Yoga Maasland yoga voor iedereen.
iedereen. De combinatie van verschillende lichaamshoudingen en ademhalingsoefeningen brengt je lichaam in balans.

Ieder mens bewandelt zijn eigen, unieke pad op weg naar een betere gezondheid.Hoe meer we ons lichaam en onze geest oefenen des te dieper is het effect dat we uit de oefening halen.

Yoga is niet moeilijk. De lessen zijn zo ingericht dat iedereen, man of vrouw, jong of oud, beginner of gevorderd, de oefeningen kan volgen. De oefeningen voer je uit in eigen tempo, op een manier die bij jou past. Niks moet, alles mag.
Veel mensen bouwen door drukte of stress in het dagelijks leven spanning op.
Dit begint al gedurende de schooltijd.
Door yoga word je geestelijk rustiger en ontspannen, maar ook je lichamelijke gezondheid en beweeglijkheid worden positief beinvloed. Je leert de signalen van je lichaam goed te begrijpen.

Hatha yoga vormt de basis bij yoga Maasland. Deze yoga vorm is voor iedereen laagdrempelig. Een yogales is een combinatie van concentratie, asana’s( lichamelijke oefeningen), meditatie en ontspanning. De lichamelijke oefeningen kan ieder op zijn eigen niveau uitvoeren en het is absoluut niet nodig om lenig te zijn. Het gaat erom je bewust te worden van wat zich fysiek en mentaal aandient.

Tijdens een yogales wisselen inspannende oefeningen en ontspanning elkaar af, waardoor je fysieke spanning kunt herkennen en deze tijdens de ontspanning los kunt laten. De oefeningen helpen verder om de aandacht te verzamelen en naar binnen te richten. Dit gaat geleidelijk over in stilte en ruimte.

Wetenschappelijk onderzoek heeft in de afgelopen 10 jaar aangetoond dat de technieken die worden aangeboden de lichamelijke en geestelijke gezondheid sterk bevorderen.Enkele voordelen die door onafhankelijke studies zijn aangetoond:
• Vermindering van stress: o.a. reductie van het stresshormoon cortisol en melkzuurvermindering
• Verbetering van hartfunctie en normalisatie van de bloeddruk
• Vermindering van negatieve emoties zoals boosheid, angst, zorgen
• Verlichting van depressie
• Versterking van het immuunsysteem
• Herstel van normale slaappatronen
• Diepere fysieke ontspanning
• Verbetering van hersenfuncties: o.a. versterkte mentale helderheid, focus & rust
• Toename van creativiteit, (arbeids)vreugde, levenslust en enthousiasme
• Verhoging van bewustzijn, waarneming en zelfinzicht
• Verhoging van energieniveaus, algemeen welzijn en gemoedsrust
• Makkelijker in staat zijn om balans te behouden tussen werk en privé.


Hoop je gauw te zien.

Namasté
Saskia